امروز یکشنبه 1403/09/04
Skip to main content
×

هشدار

اجزای کامپوننت را به یک آیتم منو اختصاص بدهید

کتاب «تربیت دینی در دوره دبستان و دبیرستان» اثر دکتر محمود نوذری دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و از مجموعه سرفصلهای درسی دانشگاه فرهنگیان به زودی منتشر می شود.

محتوای کتاب پاسخی است به این پرسش که: معلمان و مدرسه چگونه می‌توانند با بهره‌گیری از فرصت‌های یاددهی ـ یادگیری موجود در مدرسه، به طراحی محیط تربیتی بپردازند که ‌لحظه‌های حضور دانش‌آموز در مدرسه، به لحظه‌های یادگیری ایمان در مرتبه قابل تحقق آن در دوره دبستان و دبیرستان تبدیل شود.

پاسخ پرسش فوق در این کتاب در قالب یک نظریه تربیت دینی و مشتمل بر دو بخش اساسی، آمده است؛ در بخش اول کتاب، مبانی انسان‌شناختی، روانشناختی و تدین‌شناختی مورد نیاز برای سامان‌دهی یک نظریه تربیت دینی در قالب سه فصل ارائه شده است.

بخش دوم کتاب به ارائه دو الگوی تربیتی برای دوره دبستان (۷ـ۱۲ سالگی) و دبیرستان (۱۲ـ۱۸سالگی) مبتنی بر مبانی مذکور اختصاص یافته است؛ در تدوین هر الگو ابتدا مرتبه قابل تحقق از حیات طیبه مشخص و در راستای تحقق آن، اصول تدوین محتوا، روش‌های تربیتی، نقش و صلاحیت معلمی و شیوه ارزشیابی بیان می‌شود.

کتاب «تربیت دینی در دوره دبستان و دبیرستان» اثر دکتر محمود نوذری دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و از مجموعه سرفصلهای درسی دانشگاه فرهنگیان به زودی منتشر می شود.

محتوای کتاب پاسخی است به این پرسش که: معلمان و مدرسه چگونه می‌توانند با بهره‌گیری از فرصت‌های یاددهی ـ یادگیری موجود در مدرسه، به طراحی محیط تربیتی بپردازند که ‌لحظه‌های حضور دانش‌آموز در مدرسه، به لحظه‌های یادگیری ایمان در مرتبه قابل تحقق آن در دوره دبستان و دبیرستان تبدیل شود.

پاسخ پرسش فوق در این کتاب در قالب یک نظریه تربیت دینی و مشتمل بر دو بخش اساسی، آمده است؛ در بخش اول کتاب، مبانی انسان‌شناختی، روانشناختی و تدین‌شناختی مورد نیاز برای سامان‌دهی یک نظریه تربیت دینی در قالب سه فصل ارائه شده است.

بخش دوم کتاب به ارائه دو الگوی تربیتی برای دوره دبستان (۷ـ۱۲ سالگی) و دبیرستان (۱۲ـ۱۸سالگی) مبتنی بر مبانی مذکور اختصاص یافته است؛ در تدوین هر الگو ابتدا مرتبه قابل تحقق از حیات طیبه مشخص و در راستای تحقق آن، اصول تدوین محتوا، روش‌های تربیتی، نقش و صلاحیت معلمی و شیوه ارزشیابی بیان می‌شود.

نظر شما

captcha