امروز شنبه 1403/09/03
Skip to main content
×

هشدار

اجزای کامپوننت را به یک آیتم منو اختصاص بدهید

 حسن بختیاری، رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی از مراکز علمی تابعه دانشگاه عالی دفاع ملی، در بازدید از پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی و دیدار با حجت‌الاسلام حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه در سخنانی اظهار کرد: مدرسه حکمرانی شهید بهشتی به عنوان اولین مدرسه حکمرانی در ایران برابر اوامر ابلاغی و بنا بر اهمیت و جایگاه آموزش حکمرانی در ارتقاء دانش و مهارت حکمرانان کشور در سال ۱۳۹۷ در دانشگاه عالی دفاع ملی افتتاح شد.

وی ادامه داد: «تدوین و تبیین حکمرانی متعالی اسلامی جهت استفاده در کشور و همه کشور‌های جهان اسلام»، «ثبت تجارب حکمرانان ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران جهت استفاده در تدوین ادبیات حکمرانی و استفاده حکمرانان آتی»، «ایجاد حساسیت در همه عناصر حکمرانی یا اصطلاحاً مثلث حکمرانی(حکمرانان، مردم و مؤسسات) برای کسب آمادگی و ایفای نقش‌های مورد انتظار»، «جمهوری اسلامی ایران به عنوان اُمّ‌القرای جهان اسلام دارای رسالت هدایتگری است و مدرسه حکمرانی شهید بهشتی بهترین وسیله برای هدایتگری را تبیین و ارائه حکمرانی متعالی اسلامی می‌داند که با همکاری همه اندیشمندان اهل قلم و دلسوزان نظام درصدد است تا هرچه زودتر این امر بسیار مهم را به انجام برساند» از جمله دلایل تأسیس و شکل‌گیری این مدرسه حمکرانی است.

بختیاری به ضرورت فعالیت مدرسه حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: در جمهوری اسلامی ایران فهم درست از مبانی فقهی(قرآن – روایات و سیره ائمه معصومین(ع)) ضروری است لذا مدرسه حکمرانی شهید بهشتی درصدد است تا از طریق علمای دینی و کارشناسان، این مبانی را استخراج و در قالب متون درسی و در نهایت نسخه حکمرانی متعالی اسلامی در اختیار فراگیران که همان حکمرانان فعلی و آتی هستند، قرار دهد تا از انحرافات احتمالی به علت عدم آگاهی جلوگیری کند.

وی بیان کرد: محیط ملی و بین‌المللی کشورمان سرشار از پیچیدگی‌های فناورانه زیست‌محیطی، نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر موارد است و حکمرانان برای اداره صحیح کشور یا سازمان و … نیازمند درک درست به این پیچیدگی‌ها و شیوه‌ها و مواجهه با آن‌ها هستند.

رئیس مدرسه حمکرانی شهید بهشتی اظهار کرد: مکاتب فکری، ایدئولوژی و حکمرانی متعددی داعیه در اختیار داشتن بهترین‌ها را دارند، این امر در حالی است که حکمرانی پیامبر اکرم(ص) و دیگر ائمه معصومین(ع) بهترین نسخه حکمرانی برای اداره ایران و جهان است؛ زیرا حکمرانی خوب صرفاً به توسعه و رفاه مادی مردم توجه دارد، ولی حکمرانی اسلامی بعد معنوی و روحی انسان و سیر الی الله را نیز توأم با رفاه مادی در اداره امور مردم در نظر دارد، ضمن اینکه تجارب حکمرانی در گام اول انقلاب اسلامی منظور همان ۴۰ سال گذشته نیز به علت مشغله مسئولان تاکنون ثبت و ضبط نشده که این امر برای ارتقاء مهارت حکمرانان فعلی و آتی ضروری به نظر می‌رسد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی ضمن معرفی پژوهشگاه و توانمندی‌های آن، آمادگی مجموعه برای تبیین علمی، بسط و گسترش مدل حکمرانی متعالی را در قالب تدوین و اجرای یک سند همکاری مشترک اعلام کرد.

 حسن بختیاری، رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی از مراکز علمی تابعه دانشگاه عالی دفاع ملی، در بازدید از پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی و دیدار با حجت‌الاسلام حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه در سخنانی اظهار کرد: مدرسه حکمرانی شهید بهشتی به عنوان اولین مدرسه حکمرانی در ایران برابر اوامر ابلاغی و بنا بر اهمیت و جایگاه آموزش حکمرانی در ارتقاء دانش و مهارت حکمرانان کشور در سال ۱۳۹۷ در دانشگاه عالی دفاع ملی افتتاح شد.

وی ادامه داد: «تدوین و تبیین حکمرانی متعالی اسلامی جهت استفاده در کشور و همه کشور‌های جهان اسلام»، «ثبت تجارب حکمرانان ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران جهت استفاده در تدوین ادبیات حکمرانی و استفاده حکمرانان آتی»، «ایجاد حساسیت در همه عناصر حکمرانی یا اصطلاحاً مثلث حکمرانی(حکمرانان، مردم و مؤسسات) برای کسب آمادگی و ایفای نقش‌های مورد انتظار»، «جمهوری اسلامی ایران به عنوان اُمّ‌القرای جهان اسلام دارای رسالت هدایتگری است و مدرسه حکمرانی شهید بهشتی بهترین وسیله برای هدایتگری را تبیین و ارائه حکمرانی متعالی اسلامی می‌داند که با همکاری همه اندیشمندان اهل قلم و دلسوزان نظام درصدد است تا هرچه زودتر این امر بسیار مهم را به انجام برساند» از جمله دلایل تأسیس و شکل‌گیری این مدرسه حمکرانی است.

بختیاری به ضرورت فعالیت مدرسه حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: در جمهوری اسلامی ایران فهم درست از مبانی فقهی(قرآن – روایات و سیره ائمه معصومین(ع)) ضروری است لذا مدرسه حکمرانی شهید بهشتی درصدد است تا از طریق علمای دینی و کارشناسان، این مبانی را استخراج و در قالب متون درسی و در نهایت نسخه حکمرانی متعالی اسلامی در اختیار فراگیران که همان حکمرانان فعلی و آتی هستند، قرار دهد تا از انحرافات احتمالی به علت عدم آگاهی جلوگیری کند.

وی بیان کرد: محیط ملی و بین‌المللی کشورمان سرشار از پیچیدگی‌های فناورانه زیست‌محیطی، نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر موارد است و حکمرانان برای اداره صحیح کشور یا سازمان و … نیازمند درک درست به این پیچیدگی‌ها و شیوه‌ها و مواجهه با آن‌ها هستند.

رئیس مدرسه حمکرانی شهید بهشتی اظهار کرد: مکاتب فکری، ایدئولوژی و حکمرانی متعددی داعیه در اختیار داشتن بهترین‌ها را دارند، این امر در حالی است که حکمرانی پیامبر اکرم(ص) و دیگر ائمه معصومین(ع) بهترین نسخه حکمرانی برای اداره ایران و جهان است؛ زیرا حکمرانی خوب صرفاً به توسعه و رفاه مادی مردم توجه دارد، ولی حکمرانی اسلامی بعد معنوی و روحی انسان و سیر الی الله را نیز توأم با رفاه مادی در اداره امور مردم در نظر دارد، ضمن اینکه تجارب حکمرانی در گام اول انقلاب اسلامی منظور همان ۴۰ سال گذشته نیز به علت مشغله مسئولان تاکنون ثبت و ضبط نشده که این امر برای ارتقاء مهارت حکمرانان فعلی و آتی ضروری به نظر می‌رسد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی ضمن معرفی پژوهشگاه و توانمندی‌های آن، آمادگی مجموعه برای تبیین علمی، بسط و گسترش مدل حکمرانی متعالی را در قالب تدوین و اجرای یک سند همکاری مشترک اعلام کرد.

نظر شما

captcha