Today Sunday 2025/04/20
Skip to main content
×

Warning

Assign the component VirtueMart to a menu item

منشورات پژوهشکده

MOD_FARA_CONTENTS_MORE
کتاب

مبانی نظری تعلیم و تربیت اسلامی؛ رویکردی به نظریه‌های تعلیم و تربیت اسلامی

  • سال نشر: ۱۴۰۳
  • قطع: وزیری
  • تعداد صفحه: ۵۶۴
  • شابک: ۱-۴-۹۰۳۲۵-۶۲۲-۹۷۸
  • ناشر: انتشارات علوم انسانی اسلامی
TPL_MOHIYEDDIN_BOOK_PRESENTATION

دوره های آموزشی

مدرس: آیت الله علی اکبر کلانتری

زمان: (برگزار شده)

مکان: سالن جلسات مدرسه آقاباباخان

محور تدریس: کتاب «مبانی، اصول و روش استنباط علوم انسانی اسلامی»

نشست ها و همایش ها

سخنرانان: آیات عظام سبحانی، اعرافی، دژکام و آقایان دکتر داوری اردکانی، دکتر گلشنی

زمان: پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ساعت ۱۰ تا ۱۲

مکان: سالن جلسات مدرسه آقاباباخان

کتاب درآمدی بر ایده علوم انسانی اسلامی تألیف دکتر سیدمحمدتقی موحدابطحی با همکاری مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

کتاب درآمدی بر ایده علوم انسانی اسلامی تألیف دکتر سیدمحمدتقی موحدابطحی با همکاری مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

در معرفی این اثر آمده است: علوم انسانی جدید در بستر معرفتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی خاصی شکل گرفت و تحول یافت. با ورود علوم انسانی جدید به جهان اسلام، مواضع مختلفی در قبال آن اتخاذ شد که یکی از آنها بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی در متحول کردن این علوم و حرکت به سمت علوم انسانی اسلامی بود.

این نوشتار در قالب کتابی آموزشی، ضمن مروری بر تاریخچه ایده علوم انسانی اسلامی در جهان اسلام و اقدامات انجام‌شده در این زمینه در ایران، دیدگاه‌های مختلف در باب امکان، ضرورت، مطلوبیت و اخلاقی بودن این ایده و رویکردهای مختلف برای دستیابی به علوم انسانی اسلامی طرح و بررسی شده؛ تحلیلی در ارتباط با چرایی تداوم رویکرد سکولار به علوم انسانی در کشور ارائه گردیده؛ و در نهایت پژوهشی مقدماتی در ارتباط با آینده ایدة علوم انسانی اسلامی برداشته شده است.

COM_FARA_COMMENT_YOUR_COMMENT

captcha