امروز پنج شنبه 1403/01/09
Skip to main content
×

هشدار

اجزای کامپوننت را به یک آیتم منو اختصاص بدهید

منشورات پژوهشکده

میراث استاد

مسیر انقلاب ما با مسیر عالم مدرن یکی نیست؛
این می خواهد دنیا را دینی کند در صورتی که آن می خواهد دین را دنیوی کند؛
این ملکوتی و قدسی به عالم نگاه می کند و آن دیگری نگاه سکولاریستی دارد؛
این می خواهد ملکوتیان و قدسیان و انبیاء و اولیاء در دنیا راه را نشان دهند اما آن می خواهد همه این ها را کنار بگذارد.
منبع: کتاب تحول علوم انسانی
من چیزی مهمتر از این مطلب نداشتم که به شما بگویم:
حیات، این نیست که امروز داریم و این ها مشکلاتی نیست که با آن دست به گریبان هستیم. رنج این نیست که امروز می کشیم و تلخی، این نیست که امروز می چشیم. دشواری این نیست که ما می بینیم ... اگر تلخی است، تلخی پس از مرگ است و اگر رنجی هست، رنج آنجاست و اگر لذتی هم انسان بچشد، لذت این جهانی، لذت نیست؛ بلکه لذت آنجاست. چرا هنگامی که چاره از دست رفت، انسان متوجه مسئله شود؟ مسئله ای به این مهمی را چرا هنگامی بفهمیم که نتوانیم حل کنیم؟!
دوماهنامه تربیتی اخلاقی خلق، شماره ۶۲ و ۶۳
ایمان رسمی که برای حرکت از ظلمت به نور لازم است با ایمان اسمی تفاوت دارد؛
با ولایت تحقق می یابد و ولایت، با علوم انسانی - اسلامی است.
البته وقتی علوم انسانی - اسلامی و اقتصاد اسلامی استخراج گردد و قوانین اسلامی بر مبنای آن وضع شود، قوه مجریه باید بر همان اساس عمل کند، که تا آن مرحله راهی دراز در پیش است.
دوماهنامه تربیتی اخلاقی خلق، شماره ۶۲ و ۶۳
الان جنگ در مراکز علمی واقع می شود؛
و خطرش همینجاست یعنی مراکزی که محل نشر و ترویج علوم انسانی غرب است ... ما در عصری هستیم که آمریکا، اروپا و کلا غرب می گویند: خود خلق باید ببیند چه کار کنند ... مراجع تقلید ما نماز، روزه، حج و جهاد را می نویسند ولی آنان اقتصاد و علوم تربیتی و سیاست و مدیریت و .. را تنظیم می کنند.
دوماهنامه تربیتی اخلاقی خلق، شماره ۶۲ و ۶۳

صوت

ویدئو

تصاویر

آثار استاد

بیشتر
کتاب

تفکر

  • سال نشر: ۱۳۹۷
  • قطع: رقعی
  • تعداد صفحه: ۹۶
  • شابک: 978-600-441-139-4
  • ناشر: دفتر نشر معارف
معرفی کتاب

 دکتر سیدحمید طالب‌زاده دبیر شورای تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره آخرین وضعیت بازنگری دروس علوم انسانی گفت: تا کنون ۱۱۰ برنامه درسی را مصوب کرده‌ایم و ۵۵ جلد کتاب در این زمینه منتشر شده است.

وی ادامه داد: حدود ۴۵۰ عنوان کتاب هم در زمینه علوم انسانی در دست چاپ است و همچنین با سازمان سمت تفاهم نامه جدیدی را منعقد کرده‌ایم تا به انتشار کتاب‌های علوم انسانی سرعت دهند.

دبیر شورای تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همچنین برای اولین بار برای هر برنامه، مستندی تهیه شده و در حال حاضر مستندات ۳۵ برنامه آماده چاپ است این مستندات از فرایند برنامه و اینکه چطور برنامه‌ها انجام شده تهیه شده است.

برنامه‌های درسی رشته‌های روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، جامعه شناسی، هنر، معماری، فرهنگ و ارتباطات و رسانه، فلسفه، فلسفه دین، علوم تربیتی، حقوق، تاریخ، مشاوره، مطالعات زنان و خانواده، علوم سیاسی، زبان‌ها و ادبیات خارجی، بر اساس چهار محور اسلامی سازی، روزآمدسازی، بومی سازی و کارآمدی در ۱۶ کارگروه شورای تحول و ارتقا علوم انسانی در حال بازنگری است.

برخی از برنامه‌های درسی در این ۱۶ رشته بین ۳۰ تا ۳۵ سال بازنگری نشده است. برخی برنامه‌های درسی فعلی در دانشگاه‌ها نیز به همان شکل ۳۵ سال قبل باقی مانده است که ضرورت بازنگری را نشان می‌دهد.

 

 دکتر سیدحمید طالب‌زاده دبیر شورای تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره آخرین وضعیت بازنگری دروس علوم انسانی گفت: تا کنون ۱۱۰ برنامه درسی را مصوب کرده‌ایم و ۵۵ جلد کتاب در این زمینه منتشر شده است.

وی ادامه داد: حدود ۴۵۰ عنوان کتاب هم در زمینه علوم انسانی در دست چاپ است و همچنین با سازمان سمت تفاهم نامه جدیدی را منعقد کرده‌ایم تا به انتشار کتاب‌های علوم انسانی سرعت دهند.

دبیر شورای تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همچنین برای اولین بار برای هر برنامه، مستندی تهیه شده و در حال حاضر مستندات ۳۵ برنامه آماده چاپ است این مستندات از فرایند برنامه و اینکه چطور برنامه‌ها انجام شده تهیه شده است.

برنامه‌های درسی رشته‌های روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، جامعه شناسی، هنر، معماری، فرهنگ و ارتباطات و رسانه، فلسفه، فلسفه دین، علوم تربیتی، حقوق، تاریخ، مشاوره، مطالعات زنان و خانواده، علوم سیاسی، زبان‌ها و ادبیات خارجی، بر اساس چهار محور اسلامی سازی، روزآمدسازی، بومی سازی و کارآمدی در ۱۶ کارگروه شورای تحول و ارتقا علوم انسانی در حال بازنگری است.

برخی از برنامه‌های درسی در این ۱۶ رشته بین ۳۰ تا ۳۵ سال بازنگری نشده است. برخی برنامه‌های درسی فعلی در دانشگاه‌ها نیز به همان شکل ۳۵ سال قبل باقی مانده است که ضرورت بازنگری را نشان می‌دهد.

 

نظر شما

captcha